повратак

Драги родитељи и ученици путем овог мејла bezbednost.osvmpek@gmail.com  инспектору за малолетничку деликвенцију, а истовремено сараднику наше школе на пројекту ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ , можете пријавити сваки вид насиља, поставити питања и потaжити савете који су од важности за безбедност ученика.

 

ОБУКЕ     

    УЧЕНИЦИ КРОЗ ПРОЈЕКАТ 

ПРИМЕРИ ДОБРЕ ПРАКСЕ
САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА РОДИТЕЉЕ
ЛОКАЛНА ЗАЈЕДНИЦА
ФОРУМ

 

Колектив наше школе, поучен сазнањима и искуствима из програма Школа без насиља, придружио се кампањи ЗАУСТАВИМО НАСИЉЕ ЗАЈЕДНО и отпочео је реализацију пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ. Подршка за остварење овог пројекта обезбеђена је у оквиру пројекта Пружање унапређених услуга на локалном нивоу – DILS (www.dils.gov.rs), који реализује Влада Републике Србије и Министарство просвете (www.mp.gov.rs), средствима Светске банке/Међународне банке за обнову и развој, IBRD Зајам број 7510YF, како бисмо изградили безбедније и сигурније окружење за наше ученике и ученике других школа.

Крајњи циљ пројекта јесте да дух НЕНАСИЉА заживи, не само у школама, већ и  у читавом граду и његовом окружењу.

 

Предвиђено је да реализација пројекта траје 12 месеци кроз заједничке активности у школи носиоцу пројекта (нашој школи) и двема партнерским школама: 12. септембру у Мајданпеку и школи Бранко Перић у Рудној Глави.

 

           

                                                       

 Заједно на истом путу

 

 

 

Кључне активности пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ чине: едукација наставника партнерских школа,  спортски сусрети ,трибине, округли столови, извођење представа на тему ненасилног решавања сукоба и др.

 

Корисници овог пројекта су: ученици, наставници, родитељи, Ученички парламент, Вршњачки тим за превенцију од насиља, остали запослени у школама и грађани.

 

Реализацију пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ са партнерским школама, пројектни тим наше школе отпочео је обуком и планираним активностима:

 

1. Упознавање школа партнера са Пројектом, планираним активностима и задужењима у Пројекту;

2. Приказ позитивних примера и значаја ''Моја школа-школа без насиља''

3. Припреме за организовање истраживања насиља у партнерским школама и израда плана истраживања;

4. Потписивање изјава о партнерству

 

Реализатори обуке биле су: Зорица Вељковић, психолог и Гордана Шесто, професор информатике и математике  у ОШ ''Бранко Перић'', Рудна Глава; Слободанка Златић, педагог и Милена Дањец, координатор у пројекту у ОШ 12. септембар у Мајданпеку.

Учесници обуке били су сви запослени (наставници, стручни сарадници, административно и помоћно техничко особље).

Оно што је важно да нагласимо јесу очекивања партнерских школа од пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ, снаге и слабости школе, шта ће школе добити истраживањем, колико знају о насиљу у својим школама и како реагују на насиље.

 

 

 

 

 

ОЧЕКИВАЊА од пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ у партнерској школи Бранко Перић у Рудној Глави

 ''боља сарадња између ученика и наставника''

''да има што мање насиља у школама а да се развија другарство''

''да се спроведе''

''да се смањи насиље'', ''да смањи насиље'', ''смањење насиља и више поштовања'', ''смањење насиља'', ''неће бити насиља''

''пружи конкретне информације за рад са ученицима''

''слога'', ''разумевање и уважавање''

''насиље ће остати исто''

''да буде мање насиља према деци''

''веће разумевање од стране родитеља и ученика којима су дата сва права у односу на наставнике''

''школа је официјелно место и очекујем официјелно понашање свих ( и ученика, и наставника и осталих ) у складу са неким кодексом понашања''

''подизање нивоа свести о штетности постојања насиља код деце и његово смањење''

''решити проблем насиља''

''више заступати спорт у школама''

''успешно решавање проблема школског насиља у свим облицима, препознавање насиља, спречавање и решавање''

''очекујем правилну комуникацију и социјализацију између ученика, наставника, смањење вербалног и физичког насиља, школа треба да буде стециште пријатног боравка и стицања знања''

''промењена структура''

''нова сазнања, сарадњу између школа'', ''корисне информације''

''успешно решавање конфликата међу децом и одраслима''

''да се смањи бар насиље'', ''да се изнађу путеви за решавање конфликата''

''очекујем да упознамо нове технике којима ћемо утицати на смањење насиља у школи''

''да ученици посвете пажњу више учењу него свађи, тужакању''

''да се смањи насиље у школи од стране родитеља према наставницима''

''ништа се неће променити'', ''ништа'', ''скоро ништа'', ''ништа посебно''

 

СНАГЕ И СЛАБОСТИ

Активност је рађена кроз цртеже. Може се рећи да су заполсени били креативни, духовити, али исто тако јасно истакли оно што је слаба страна по питању решавања проблема насиља у школи. Између осталог истакнута је лошија сарадња са родитељима, млад неискусан тим за заштиту, слаба комуникација између запослених и деце, танки живци.

 

 

  

 

истраживањем у нашој школи добићемо.....

 ''слику да ли постоји насиље и у којој мери је присутно''

''информације о нивоу насиља у школи, врсти насиља и корену конфликата''

''добићемо сазнања о заступљености облика и видова насиља-као и сазнање о склоностима поједнаца / ученици, наставници, родитељи, радници

''реална, непристрасна слика о стању ( степену ) насиља у школи

''реалну слику о томе да ли насиље заиста постоји, увид и препознавање насиља''

 

   

 

насиље у нашој школи, знамо......

 '' да оно постоји у некој мери на основу досадашњих искустава''

''добијајући информације од ученика, наставника, особља, родитеља, пп службе, у школи постоји тим за заштиту ученика од насиља. На часовима ГВ је било и има говора и размене знања о спречавању насиља у школи превенција а ако дође до насиља...''

''знамо да нема тешког облика насиља као што је физичко, психичко и емотивно ( после Михајловог одласка ) али има појединих ученика склони вербалном насиљу које прети да прерасте у физичко насиље''

''имамо појединачна сазнања ( ако смо били присутни или учесници акта насиља ), немамо синтетичку слику која би нас позиционирала на право место с обзиром на степен ( учесталост ) појаве насиља. Група пет сматра да у нашој школи није било драстичних појава насиља

''у нашој школи насиље је минимално заступљено''

 

   

 

на насиље у нашој школи реагујемо тако што....

 '' реагујемо тако што предузимамо адекватне мере ( разговор са актерима, критике, давање позитиних примера за промену, контакт са родитељима, укључивање психолога и педагога у решавање проблема, укључивање вршњачког тима и тима за борбу против насиља''

''реагује медијатор, дежурни наставник ( учитељ ), разредни старешина, тим за заштиту, пп служба, родитељ, у случају немогућности решења проблема МУП, Центар за социјални рад...''

''на насиље у нашој школи реагујемо тако што одмах интервенишемо, водимо разговоре са учеником...ако је потребно пријављујемо тиму-психолог, педагог, директор''

''прва фаза: индивидуални разговор-бираним речима, друга и следеће фазе: укључивање, по потреби, педагога, директора, социјалног радника и осталих државних институција''

''оранизујемо целодневне семинаре о борби против насиља, разговарамо са ученицима и родитељима''

 

Подносилац овог извештаја је  Зорица Вељковић, психолог и члан пројектног  тима  школе у пројекту.

 

 

ОЧЕКИВАЊА од пројекта ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ у партнерској школи 12.септембар у Мајданпеку

 - да сазнамо више о насиљу!,

- научићу нешто ново, можда ново,

- повећање (побољшање) сигурности ученика,

- јасно дефинисана задужења и процедуре,

- повећање свести свих заинтересованих,

- да научим поступак борбе против насиља,

- очекујем мање насиља међу децом и моју способност да то успешно решим,

- боље сналажење у решавању проблема насиља у школи,

- више знања о проблему, мање насиља у школи, одговорније понашање запослених и деце,

- побољшање међуљудске комуникације, разумевање ситуација у раду са децом, отварање пута за побољшање свог рада, ширење позитивне радне и креативне атмосфере

- смањење насиља у школама,

- нека нова сазнања,

- не баш много!

- да се у школама смањи насиље међу ученицама,

- очекујем да се насиље у школама искорени,

-  очекујем боље дружење међу децом,

- лакше и квалитетније обављање наставе,

- мање смећа у учионици,

- безбедност деце у школи,

- боља комуникација између ученика и запослених, сузбијање најчешћих проблема у разреду,

- мање присуства насиља међу децом и одраслима

- уопштено слушано да конкретизујемо,

- мање проблема на ходницима,

- бољу комуникацију са децом,

- безбедност целокупног људства у школи,

- успешније решавање конфликата и сукоба,

- да се смањи или искорени насиље у школи, да у овом процесу увек постоји сарадња међу наставницима и ученицима,

- оспособљавање и упознавање са мерама и начином да се превенцијом спречи појава насиља у школи, а у колико се и деси- да се што лакше и ефикасније реши.

 

 

СНАГЕ И СЛАБОСТИ

 

Као јаке стране навели су: Ученички парламент, стручни кадар школе, сарадњу међу наставним особљем, жеља за сазнањима како спречити насиље и сталним стручним усавршавањем, другарство…..

Као слабе старане издвојили су: сукоби се међу децом решавају физичким контактима, недостатак материјалних средстава, прокишњавање крова, неадекватно грејање зими, недостатак савремених наставних средстава, лоша подстаница за грејање, неадекватне свлачионице, недостатак броја уписаних  ђака.

 

   

истраживањем у нашој школи добићемо.....

 „мишљења ученика о насиљу (да ли постоји, у којој мери и облицима, да ли реагују на насиље), увид у то да ли постоји насиље и у којој мери, недовољно разумевање појма насиље, сазнања о појавама различитих облика насиља,  несигурност деце у поверавању на појаву насиља, не знање деце коме да се повери, који видови насиља постоје у школи, најчешћи случајеви насиља, учесници насиља, узрок насиља, околности под којима се насиље јавља, јаснију слику тренутног стања, основу за планирање даљих активности, информацију како ученици доживљавају насиље“

 

    

насиље у нашој школи, знамо......

 „да постоји, да је најчешће на релацији ученик-ученик, ретки су случајеви физичких сукоба (најчешће се своди на вербално насиље), нема драстичних случајева, чешћи су сукоби вербалног карактера него физичког, да га има али не знамо у којој мери и који су најчешћи облици насиља, да постоји али су то спорадични случајеви и у мањој мери, онолико колико видимо, чујемо од ученика, родитеља, колега“

 

 

 

на насиље у нашој школи реагујемо тако што....

 „разговарамо са учесницима, родитељима, укључујемо одељењске старешине, педагога, директора. Примењујемо расположиве васпитно-дисциплинске мере, вршимо едукацију и саветовање родитеља, ђака и наставника дајући им позитивне примере, едукацијом ученика, укључивањем стручних сарадника и наставника, сарадњом са родитељима и социјалном установом, индивидуалним разговором са учеником, сарадња са педагогом, сарадња са родитељима, предузимамо мере за спречавање даљег насиља и појаву нових случајева, саветодавним радом, радионице, одржавање родитељских састанака, одељењских заједница, сарадња са Центром за социјални рад, МУП-ом…

 

ЗАКЉУЧАК

            Све активности су протекле у пријатној и радној атмосфери. Учесници су прилазили активностима са искреним интересовањем и жељом да се нешто промени у њиховој школи и смањи  појава насиља. Сматрамо да смо добили добре партнере у овом пројекту спремне да савесно и одговорно учествују у свим активностима предвиђеним пројектом.

 

Подносилац овог извештаја је  Слободанка Златић, педагог школе у пројекту.