Стара школа са инклизијом пре законских оквира је школа која је успела да за сваког ученика (обдареног, просечних или смањених способности) створи услове да се развије у границама својих способности. |
|
У склопу наше школе, од школске 1971/1972. године до школске 2013/2014. године налазило се и одељење ученика са сметњама у развоју. Настава се одвијала у 2 одељења, у просеку од по 12 ученика. Формирање одељења, од стране Министарства просвете, поново је одобрено од школске 2018/2019. године. Школа је препознала потребу интеграције ученика и деце са сметњама у развоју и инвалидетом , те је почела укључивање ученика, који су тада похађали одељење ученика са сметњама у развоју, у редовне наставне и ваннаставне активности. Наставници, стручни сарадници и директор, показали су висок степен мотивације да омогуће напредовање овој деци, па су показали заинтересованост за стицање нових знања, вештина и развијању компетенција за рад са децом са сметњама у развоју и инвалидитетом. У школи се континуирано организују стручна усавршавања са циљем унапређивања компетенција наставника за рад са ученицима са сметњама у развоју. Наставници и ван установе присуствовују многим семинарима, трибинама и вебинарима посвећеним овој тематици. |
|
|
|
Учитељи, наставници и стручни део тима у сарадњи са родитељима препознају, планирају, реализују и ревидирају сваки индивидуални план за ученика.
|
|
Поред редовне наставе за ученике са смeтњама у развоју спроводе се и индивидуално корективан рад са дефектолозима, а од ове школске године и индивидуални логопедски третмани.
|
|
П Р А В И Л Н И К О ДОДАТНОЈ ОБРАЗОВНОЈ, ЗДРАВСТВЕНОЈ И СОЦИЈАЛНОЈ ПОДРШЦИ ДЕТЕТА И УЧЕНИКА
Конвенција о правима особама с инвалидитетом
ОБРАЗАЦ 2- САДРЖАЈ ИндивидуалнОГ образовнОГ планА (иоп) (Предшколска установа) ОБРАЗАЦ 3 -САДРЖАЈ ИндивидуалнОГ образовнОГ планА (ИОП) (Школа) ОБРАЗАЦ 4 -САГЛАСНОСТ РОДИТЕЉА, ОДНОСНО СТАРАТЕЉА НА ИОП
Изводи из закона о основама система образовања и васпитања Треће поглавље приручника - Шта је заиста инклузивно образовање? Концепти
|
|