Стара школа са инклизијом пре законских оквира је школа која је успела да за сваког ученика (обдареног, просечних или смањених способности) створи услове да се развије у границама својих способности.

У склопу наше школе, од школске 1971/1972. године до школске 2013/2014. године  налазило  се и одељење ученика са сметњама у развоју. Настава се одвијала у 2 одељења,  у просеку од  по 12 ученика.  Формирање одељења, од стране Министарства просвете, поново је одобрено од школске 2018/2019. године.

Школа је  препознала потребу интеграције ученика и деце са сметњама у развоју и инвалидетом ,  те је почела укључивање ученика,  који су тада похађали одељење ученика са сметњама у развоју, у редовне наставне и ваннаставне активности. Наставници, стручни сарадници и директор, показали су  висок степен мотивације да омогуће напредовање овој деци, па су показали заинтересованост за стицање нових знања, вештина и развијању компетенција за рад са децом са сметњама у развоју и инвалидитетом. У школи се континуирано  организују стручна усавршавања са циљем унапређивања компетенција наставника за рад са ученицима са сметњама у развоју. Наставници и ван установе присуствовују многим семинарима, трибинама и вебинарима посвећеним овој тематици.

 

Учитељи, наставници и стручни део тима у сарадњи са родитељима препознају, планирају, реализују и ревидирају сваки индивидуални план за ученика.

     

 

   

Поред редовне наставе за ученике са смeтњама у развоју спроводе се и индивидуално корективан рад са дефектолозима, а од ове школске године и индивидуални логопедски третмани.

            

 

   

 

 

 П Р А В И Л Н И К О БЛИЖИМ УПУТСТВИМА ЗА УТВРЂИВАЊЕ ПРАВА НА ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН, ЊЕГОВУ ПРИМЕНУ И ВРЕДНОВАЊЕ

 

П Р А В И Л Н И К О ДОДАТНОЈ ОБРАЗОВНОЈ, ЗДРАВСТВЕНОЈ И СОЦИЈАЛНОЈ ПОДРШЦИ ДЕТЕТА И УЧЕНИКА

 

Конвекција о правима детета

 

Конвенција о правима особама с инвалидитетом

 

ОБРАЗАЦ 1 -планиранЕ мерЕ ОТКЛАЊАЊА ФИЗИЧКИХ И КОМУНИКАЦИЈСКИХ ПРЕПРЕКА  (ИНДИВИДУАЛИЗОВАНИ НАЧИН РАДА) у предшколској установи, ОДНОСНО школи

ОБРАЗАЦ 2- САДРЖАЈ ИндивидуалнОГ образовнОГ планА (иоп) (Предшколска установа)

ОБРАЗАЦ 3 -САДРЖАЈ ИндивидуалнОГ  образовнОГ планА (ИОП) (Школа)

ОБРАЗАЦ 4  -САГЛАСНОСТ РОДИТЕЉА, ОДНОСНО СТАРАТЕЉА НА ИОП

 

МРЕЖА ПОДРШКЕ

 

Изводи из закона о основама система образовања и васпитања

Треће поглавље приручника  Шта је заиста инклузивно образовање? Концепти