КЛУБ ЗА УЧЕЊЕ СТАРОШКОЛАЦ

 

  КЛУБ ЗА УЧЕЊЕ- за тебе ради, да са знањем више никад не будеш у завади!

 

     

          Клуб за учење  је необавезни облик непосредног васпитно-образовног рада који се спроводи ван редовне наставе и има своје педагошке, васпитне, здравствене и социјалне вредности. Као облик организованог рада, представља могућност да ученици, поред редовне наставе, буду у школи још један део дана, пре свега када су им родитељи на послу. Организовани самостални рад ученика произлази из наставног програма, а методе рада учитеља и ученика идентичне су методама рада редовне наставе. Програм рада клуба спроводе учитељи.

 

МАТЕРИЈАЛНИ УСЛОВИ КЛУБА ЗА УЧЕЊЕ

 

     Просторија је опремљена довољним бројем клупа и столица, које се по потреби могу размештати. Осим беле табле, простор има рачунар и мноштво дидактичког материјала неопходног ученицима за рад. Збирка друштвених и дидактичких материјала, као и аудио- визуелних средстава се стално обогаћује.

 

                       

 

ЦИЉЕВИ КЛУБА ЗА УЧЕЊЕ

 

  • Брига о деци и организовано спровођење активности у време када нису на настави, ни са родитељима

  • Целокупном организацијом и начином рада понудити различите садржаје и обогаћену средину, утицати на изједначавање услова учења и рада у школи за сву децу, без обзира на социолошко и културолошко порекло 

  • Утицати на развој целокупне личности и индивидуалних потенцијала детета организацијом различитих садржаја 

  • Унапређење социјалних вештина детета кроз интеракцију са другом децом у време боравка у школи 

  • Припремити дете за даље образовање, оспособити га за учење ( учити како учити) и помоћи му у савладавању градива

  • Неговати хуманост, љубав и навике културног понашања, колективног и другарског духа

  • Неговање поштовања различитости и толеранције

  • Развијати радно васпитање кроз свакодневно решавање домаћих задатака и извршавње постављених обавеза, развијати иницијативност и упорност у раду

  • Развијати физичке способности боравком деце на чистом ваздуху, телесном вежбом и друштвеним играма

  • Естетско васпитање и неговање навика личне хигијене, хигијене школског простора и прибора

 

СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ КЛУБА ЗА УЧЕЊЕ

 

  • Потпун и хармоничан развој детета 

  • Омогућавање развијања индивидуалних потенцијала и индивидуалног приступа детету

  • Оспособити ученике за самостално учење, развијати радозналост и мотивисаност за учење

  • Развијање и неговање писмености, језичке и математичке

  • Развој креативности и способности решавања проблема

  • Поштовање различитости и неговање толеранције

  • Брига о деци са сметњама у развоју

  • Неговање смисла за заједнички живот и рад, узајамну помоћ и културно понашање

  • Обављање једноставних послова услуживања као дела радног васпитања                 

       

               

У клубу за учењу планира се остваривање следећих активности:

  • Усклађивање активности у клубу за учење са наставним градивом, као и са распоредом часова редовне наставе одељења чији су ученици укључени у продужени боравак

  • Организовање индивидуалног рада ученика на изради домаћих задатака и савлађивању школског градива уз помоћ учитеља у клубу

  • Приликом рада неопходно је користити све познате облике рада што подразумева рад у пару, колективни, индивидуални и групни рад

  • Планирање самосталног рада ученика у зависности од узраста ученика, предмета, као и од брзине савладавања нових наставних области, односно психо – физичких могућности сваког појединца

  • Усмеравање и мотивисање ученика од стране учитеља, уз примену разних наставних метода и техника, у циљу што успешнијег осамостаљивања ученика за даљи индивидуални рад

  • Сарадња са учитељима у циљу што квалитетнијег рада са ученицима у клубу, као и размена мишљења, како би слика о напредовању сваког појединца била што потпунија

  • Праћење и поштовање иницијативе од стране учитељa, кроз заједничке састанке ради континуираног међусобног информисања

  • Сарадња са стручном службом

  • Планирање што разноврснијих садржаја и облика слободних активности неопходних за развој свих компонената личности ученика (интелектуалне, моралне, физичке, радио- техничке, естетске...). Слободне активности подразумевају: креативне радионице и музичке, ликовне, спортске, драмско – рецитаторске активности

  • Учешће у обележавању значајних датума које школа прославља

  • Оспособљавање ученика за руковање разним наставним средствима (компјутер)

  • Сарадња са родитељима деце у клубу за учење.

 

ДИНАМИКА  РАДА  У КЛУБУ ЗА УЧЕЊЕ

 

У клуб за учење  могу се уписати заинтересовани ученици .

У клубу за учење биће формиране одговарајуће групе ученика у зависности од интересовања деце и родитеља

Радно време продуженог боравка је за ученике који наставу похађају пре подне од 11:00h до 16:00h; за ученике који наставу похађају после  подне од 08:00h до 12:30h

 

Лепше се учи заједно - рад у пару

     

 

У оквиру продуженог боравка организују се следеће активности и облици рада:
  • Интегрисано учење и поучавање

  • Тимско и сарадничко учење

  • Индивидуални и индивидуализовани приступи у учењу

  • Учење кроз игру, праксу и решавање проблема

  • Организовано спровођење слободног времена ;

  • Одмор и рекреација

  • Телесне активности

  • Излети, шетња, боравак на чистом ваздуху и спортске активности

 

  • Самопослуживање у групи, чување и одржавање школске имовине и хигијене

  • Радионичарски рад

  • Групни рад: плесна, драмска, ликовна и рецитаторска група.

  • Формирање група према интересовању деце

  • Игра

  • Сарадња са родитељима, учитељима и наставницима

  • Учествовање у животу и раду школе

 

 Време организујемо у 3 сегмента: 

  • самосталан рад ученика (време за израду домаћих задатака)

  • слободно време (друштвене игре по слободном избору, игре опуштања, спортске игре, ...)

  • слободне активности ученика: (ликовне, драмске, музичке, спортске, радионице)

Одмор и забава су прилагођени временским условима.  Шетамо. Користимо школску салу, спољне спортске терене, оближње терене, дигиталну учионицу, библиотеку.Учествујемо у обележавању свих значајних догађаја у нашој школи (Дан школе, школска слава Свети Сава, Новогодишња приредба, 8. мартовска продајна изложба и приредба,  приредбе за почетак и крај школске године).
Учествујемо у разним пројектима и хуманитарним акцијама.

 

ПРОСТОРНО-ТЕХНИЧКИ УСЛОВИ РЕАЛИЗАЦИЈЕ

  • Наменски одређен простор за реализацију активности(просторија за клуб за учење)

  • Учионице у којима се обавља самосталан рад ученика и часови учења

  • Фискултурна сала и горњи хол школе

  • Библиотека

  • Кабинет информатике

  • Школско двориште

  • Културне и научне институције (Музеј, Центар за културу, Градска галерија)

           Самосталан рад ученика:

 Самосталним радом, уз сталну стручну и педагошку помоћ и сарадњу са наставником, ученици организовано и плански, утврђују, продубљују, примењују и усвајају нова знања, умења и навике. Израда домаћих задатака се свакодневно организује у одређено време. Домаћи задаци урађени на часовима самосталног рада се анализирају, исправљају и вреднују, али се не оцењују.  Ученици који имају тешкоће у савладавању наставног градива добијају помоћ у виду индивидуалног рада који подразумева допунске часове и додатно ангажовање наставника.

 

       

 

           Слободно време:

 Слободно време је предвиђено за активности које се организују на принципу потпуне слободе избора, добровољности, самоорганизованости ученика у оквиру различитих група. Кроз ове активности ученици стварају, откривају, истражују, увежбавају, проширују знања...

 

Слободне активности ученика:

НАЗИВ  АКТИВНОСТИ

ЛИКОВНЕ  АКТИВНОСТИ

ДРАМСКЕ  АКТИВНОСТИ

СПОРТСКЕ  АКТИВНОСТИ

МУЗИЧКЕ  АКТИВНОСТИ

РАДИОНИЦЕ

       ОПИС  АКТИВНОСТИ

 

Подразумевају све активности везане за различите врсте цртања, сликања, прављења предмета од различитих материјала, уређење простора, учешће у организацији школских изложби, посете изложбама...

Подразумевају разне драмске игре, имитације, скечеве и активности на организовању мањих представа током школске године као и посета позориштима

Подразумевају све врсте вежби обликовања које се изводе свакодневно, разне врсте корективних вежби (за стопала и кичму), шетње, спортске игре, дечје игре ...

Подразумевају слушање различите музике и учење различитих песама и игара, учествовање на школским такмичењима, увежбавање ритмичких и играчких кореографија прилагођених узрасту

Подразумевају разговоре са децом и активности у циљу препознавања и ослобађања сопствених и туђих емоција и потреба, у циљу побољшања социјалних односа, тимског рада, препознавања и решавања различитих облика насилничког понашања.

АКТИВНОСТИ

1.    Упознавање с прибором за рад

2.    Правимо рам за слику

3.    Албум моје омиљене животиње

4.    Дечји шкраб

5.    Маске за маскенбал

6.    Маскенбал

7.    Правимо животињско царство

8.    Украшавање паноа

9.    Јесење воће

10.  Кишобран

11.  Правимо инструмент – бубањ

12.  Гитара ,Труба

13.  Илустрација прочитане бајке

14.  Снешко Белић од папира

15.  Украси за јелку

16.  Новогодишње капе

17.  Кићење јелке

18.  Доживљај са распуста

19.  Слике из живота Светог Саве

20.  Правимо од папира – авион, коверат ...

21.  Правимо луткице

22.  Ланац од шареног папира

23.  Честитке за 8. март

24.  Пролеће на нашем прагу

25.  Фарбање јаја

26.  Изложба Ускршњих јаја

27.  Цвет од креп папира

28.  Вуница на папиру прави уметночко дело

29.  Како увити поклон

30.  Како увити свеску и књигу

31.  Висуљци за прозоре

32.  Картонска кућа

33.  Преливање боја на папиру

34.  Посуда за оловке

35.  Украси своје име

36.  Изложба

 

 

1.    Игре за опуштање, стварање пријатне атмосфере и међусобно упознавање

2.    Препричавам моју омиљену причу/бајку

3.    Глумимо, рецитујемо, имитирамо

4.    Посета школској библиотеци

5.    Понови исто као ја

6.    Гледамо позоришну представу

7.    Пантомима

8.    Припрема приредбе поводом Дана школе

9.    Имитације животиња (индивидуалне и групне)

10.  Имитација познатих личности

11.  Причам ти причу – састављање приче додавањем речи

12.  Састављање приче – убацивање речи у причу

13.  Прича на задату реченицу

14.  Прича на основу слике,

15.  Прича на основу фотографије

16.  Прича на основу музичке теме

17.  Мењамо садржај или крај познате приче

18.  Причам ти причу покретом

19.  Маска и лик 1

20.  Маска и лик 2

21.  Игра замена улога

22.  Гледамо позоришну представу

23.  Припрема приредбе поводом празника 8. марта

24.  Пантомима

25.  Припрема луткарске представе

26.  Прављење лутака за луткарску представу

27.  Реализација луткарске представе

28.  Драмске импровизације и скечеви

29.  Сличности и разлике између биоскопа и позоришта

30.  Дизнијеви цртани филмови

31.  Игра замена улога

32.  Читање драмског текста по улогама

33.  Такмичење у рецитовању

34.  Читање дечје штампе

35.  Припреме приредби поводом празника у току школске године

36.  Гледамо позоришну представу

 

1.    Упознавање ученика са задацима,програмом и организацијом рада

2.    Ходање и трчање на различите начине

3.    Игре без граница

4.    Дечје игре по избору ученика

5.    Истрајно трчање по неравном терену

6.    Трка за срећније детињство

7.    Штафетне игре

8.    Елементарне игре у природи

9.    Елементарне игре лоптом

10.  Корективне вежбе

11.  Колут напред

12.  Колут назад

13.  Колут напред из разних положаја

14.  Дечја народна игра ’’Ја посејах лубенице’’

15.  Народна игра ’’Прођи Миле’’

16.  Вежбе обликовања

17.  Вежбе обликовања уз музику

18.  Народна игра ’’Дивна, Дивна’’

19.  Увежбавање научених игара

20.  Штафетна игра котрљањем обруча

21.  Мост

22.  Дечје игре по избору ученика

23.  Штафетне игре палицом

24.  Савладавање препрека у природи

25.  Ходање по дубоком снегу

26.  Трчање по дубоком снегу

27.  Скок у даљ

28.  Одбијање лопте о зид – физичке способности

29.  ’’Између две ватре’’

30.  Прескакање вијаче

31.  Трчање на 50 метара

32.  Фудбал

33.  Штафетне игре

34.  Дечје игре по избору ученика

35.  Вежбе обликовања

36.  Игре без граница

 

 

1.    Упознавање ученика са планираним активностима

2.    Певање научених песама – упознавање кроз песму

3.    Певање песама различитог карактера

4.    Певање и свирање песама

5.    Певање песама по избору

6.    Песме о јесени

7.    Упознавање инструмената

8.    Начин настанка звука код различитих инструмената

9.    Свирање на различитим инструментима

10.  Певање песама о другарству

11.  Музички квиз

12.  Слушање музике

13.  Песме о зими

14.  Новогодишње песме

15.  Прослава Нове године кроз песму и игру

16.  Песме о Божићу

17.  Песме о Светом Сави – химна

18.  Прослава школске славе Свети Сава

19.  Слушање музике

20.  Слушање музике уз ликовно изражавање

21.  Усклађивање покрета са музиком

22.  Мали музички квиз

23.  Песме о мајци

24.  Слушање музике по избору

25.  Певање песама по избору

26.  Песме о пролећу

27.  Дечје игре уз песму

28.  Дечје народне игре и песме

29.  Припрема за школско такмичење у певању

30.  Слушање нових композиција

31.  Препознавање инструмената

32.  Певање уз свирање

33.  Увежбавање певања уз свирање

34.  Наш мали оркестар

35.  Музички квиз

36.  Журка

 

 

Свест о себи

Свест о себи

Моје место за опуштање,

Дечја права,

Породица је подршка детету,

Шта ме брине,

Шта ме радује,

Изражавање осећања,

Труп није ћуп,

Неспоразуми и конфликти,

Моји страхови,

Моји снови – моје жеље,

Ја и како ме други виде,

Еколошки кутак,

Библиотека,

Правимо новогодишње украсе,

Китимо јелку,

Светосавска химна,

Игре на снегу,

Глумимо- имитирамо...,

Поклони се и почни,

Припрема приредбе,

Осмомартовске честитке,

Дочек пролећа

Ускршња јаја,

Украшавамо учионицу поводом Васкрса,

Првоаприлске шале

Игре пантомиме,

Правимо маске,

Игре речима,

Мала позорница,

Слушање музике,

Певање песмица,

биоскоп,

Играмо се на рачунару

 Организација летовања

 

 

У организацији клуба за учење Старошколац  обележен је Међународни дан матерњег језика. На радионици су учествовали ученици првог и четвртог разреда. Научили су шта је то матерњи језик, зашто учимо свој, а зашто туђе језике, због чега је важно неговати сопствени, а уважавати друге језике. Учили су поздраве на разним језицима, допунавали пословице и украшавали своје иницијале.

        

        

                                 

 

У клубу за учење реализоване су радионице на којима су израђене честитке којима смо обрадовали наше суграђанке.

           

   

   

 

У клубу за учење Старошколац  реализована је радионица Волимо пролеће. Лепо смо се забавили и дружили. Наши прваци су цртали и бојили цветове, певали песме о пролећу, цвећу и бубамари. Научили су и интерактивну песмицу Зечићи. Од цветова је направљен пано, а цветове лала ће на дан пролећа, у понедељак, поделити суграђанима у парку.

                 

ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА КЛУБА СТАРОШКОЛАЦ

 

МЕСЕЦ

ТЕМА

ПРОГРАМСКИ САДРЖАЈИ- АКТИВНОСТИ

IX

ШКОЛА

И

ОКОЛИНА

       - Пријем првака (свечана приредба)

              - Шта су школска правила и како се доносе, доношење правила понашања и   реституција правила на нивоу клуба за учење

       - Култура понашања на јавном месту, за столом, у превозу

       - Хигијена учионице- уређење и очување заједничке имовине

       - Едукативне радионице Учионица добре воље

      - Креативне радионице

      - Обележавање пригодним активностима:

                           - Дан писмености  (8.09.)

                           - Дан прашума   (14.09.)

                           - Дан чистих планина  (26.09.)

      - Литерарни конкурс у оквиру Дечије недеље

X

У СКЛАДУ

СА ТЕМОМ

ДЕЧИЈЕ

НЕДЕЉЕ

- Обележавање Дечије недеље

- Буквар дечијих права

- Учешће на ликовним конкурсима

- Хуманитарна акција Деца деци

- Организовани одлазак и посета  библиотеци 

- Креативне и едукативне радионице

 

- Међународног дана деце (3.10.)

- Светског дана животиња (4.10.)

- Светског дана учитеља (5.10.)

- Дан чистих руку (15.10.)

- Дочек јесени и обележавање Дана јабуке (25.10.)

 

XI

КРЕТАЊЕ  У

ВРЕМЕНУ  И

ПРОСТОРУ

        - Еколошке радионице

        - Сусрет са људима необичних занимања

        - Заједничке активности деце, родитеља и наставника

        - Дружење са децом из вртића

        - Кретање у простору и времену

        - Кружење воде у природи

        - Временска лента

        - Мерење времена

 

        - Годишња доба и њихова обележја

        - Креативне радионице са природним и рециклинарим материјалом

        - Обележавање пригодним активностима Међународни дан толеранције (16.11.)

        - Баш какви смо погледај на слици, лепота је у нашој разлици - радионице толеранције и  солидарности

                 - Посматрање природе- одлазак у шетњу у околне паркове, истраживачки задаци

         -Економична потрошња енергије и ресурси

XII

ПРОМЕНЕ

У

ПРИРОДИ

        - Обележавање доласка зиме пригодним активностима

        - Шта знамо о бајкама-о писцима, најомиљеније бајке, илустрације и драматизације бајки

        - Праћење зимских спортова

        - Едукативне и креативне радионице на зимске теме

 

       - Креативне радионице-израда украсних предмета и експоната за новогодишњу изложбу

       - Украшавање новогодишње јелке и клуба

              - Организација прославе Нове године и маскенбала

              - Листа новогодишњих жеља

              - Чаробне слике природе

        - Припремање новогодишње представе

 

I

ДЕТЕ

И ДУХОВНОСТ

        - Упознавање са ликом и делом Светог Саве.

        - Обележавање школске славе Св Саве.

        - Едукативне и психолошке радионице Од осећања до сазнања

        - Радионице Чаролија воде

             -  Народна традицаја и обичаји (народне ношње, занимљиви обичаји, народне песме и игре)

       - Монтесори приче и игра тишине

       - Учење народних песама и игара

II

СВЕ

НЕЧЕМУ

СЛУЖИ

        - Чему служи- брига о здрављу

        - Чему служи одмор (значај одмора за наш раст и развој)

        - Чему служе осећања

        - Од осећања до сазнања (радионице)

       - Монтесори приче и игра тишине

       - Брига о здрављу- вируси у нашем телу

       - Обележавање Дана љубави

       - Догађаји са зимског распуста

III

МАРТОВСКЕ ЧАРОЛИЈЕ

        - Обележавање Међународног дана књиге и посета библиотеци

        - Култура одласка у библиотеку

              -  Лепоту света и живота откривамо у књигама- како да их чувамо

        - Добровољна акција, прикупљање старих књига

        - Такмичење рецитатора ( школско такмичење)

       - Креативне радионице- израда честитки и поклона за обележавање 8.марта, Дана жена

       - Обележавање Дана река  (14.03.)

       - Дочек пролећа обележавањем Дана ластавица (19.03.)

               -  Значај спорта за здравље

IV

У АПРИЛУ

        - Првоаприлске шале

        - Обележавање Дана планете Земље пригодним активностима (22.04.)

        - Креативне радионице- израда ускршњих симбола, фарбање јаја

                -  Организовање спортског турнира

       - Излет у природи, посматрање природе

       - Здрави стилови  живота

       - Позоришне игре- кратке

V

САВ ТАЈ

ЖИВИ СВЕТ

        - Зашто је кретање важно за здравље

        - Обележавање Међународног дана кретања

        - Обележавање Дана птица и дрвећа (10.05.)

             - Недеља здравља уста и зуба од 11.05. до 17.05.

       - Моја породица, љубав у породици и дељење обавеза, обележавање Дана породице (15.06.)

       - Обележавање Дана музеја

       - Обележавање Дана лептира ( 28.05.)

       -  Kреативне радионице

VI

ПАЖЉИВКО

       - Едукативне радионице са циљем упознавања правила понашања у саобраћају

       - Безбедно кретање у саобраћају

       - Едукативни филмови и слајдови о понашању у саобраћају

        - Реализација акције Мали саобраћајац ( квиз, саобраћајни полигон, додела награда најуспешнијим)

       - Како организовати слободно време

              -  Шта ћемо читати за време летњег распуста

          - Ближи се ближи лето