ЛИКОВНА СЕКЦИЈА     ученика  од I до IV

ЛИКОВНА РАДИОНИЦА   ученика  од V до VIII  

ЛИКОВНА СЕКЦИЈА  ученика  од V до VIII  

 

 

 

 

ЛИКОВНА СЕКЦИЈА  ученика  од I до IV

 

Секција успешно ради од 2003.

Броји 15-20 детета. Часови су уторком .

Окупља децу која воле да сликају,цртају, вајају и да се баве и другим видовима уметности.

Основни циљ је развијање естетског укуса и осећаја за лепо.

У секцији деца могу стећи нова знања и упознати нове ликовне технике и материјале.

Кроз рад секције могу стећи основна предзнања о постављању изложби.

 

Са 8-10 изложби годишње, радовима чланова секције и других ученика украшена је наша школа .  

Изложбе тематски прате све празнике школе, града , државе и вере.

 

Учествујући на конкурсима,најбољи су освајали награде  (специјална награда Витезовог пролећа, 1.награда у Оџацима, 3.награда у Оџацима).

 

 

 

За свој рад секција је 2005.добила награду Свети Сава, општинског Центра за културу.

Од ове шк.год. у секцију се укључују и ученици из одељења за децу са посебним потребама.

Секцију води Љиљана Стевановић,учитељ.

 

 

     

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 ЛИКОВНА РАДИОНИЦА

    Емил Нолде је рекао: ''Ја толико желим да моје дело израсте из материјала. Уметник ствара дело следећи своју природу и свој инстикт.''

    Човек се осећа пријатније ако се налази у естетски обликованом окружењу. Па смо на ликовној радионици решили да се додатно позабавимо примењеним уметностима и класична ликовна средства изражавања заменили смо не толико уобичајним средствима ликовног обликовања, што је дало нови и динамичнији приступ ликовним активностима.

    Било је потребно само да се окупимо, осврнемо око себе и да материјалу који се налази у нашем окружењу, кроз дружење, игру и стваралачки рад, дамо нову естетску димензију.

    На ликовној радионици истражујемо различите могућности материјала и поступака и њиховом применом изражавамо своја осећања и стварамо нову ликовну вредност.

    У одабиру и коришћењу материјала постоје правила њихове употребе, али и случајности – непредвидиве и нове, тако да нас увек пријатно изненаде и додатно покрену нашу машту.

Неке технике којима се бавимо на нашој радионици изискују поједине алатке и одређене поступке. Али кроз све технике тражимо лепоту облика, линија, боја, са жељом да искажемо своја осећања и потребом да наше окружење учинимо лепшим.

Најчешће правимо мозаике користећи од материјала старе керамичке плочице, цигле отпале са зграда, комадиће обојеног стакла, поломљена огледала, пужиће и шкољке, каменчиће нађене на путу и било шта друго из нашег окружења чему наша машта може дати сврху естетског постојања.

Наши мозаици старе тегле претварају у предивне вазе, оживљавају оштећени намештај или просто красе зидове различитих амбијената.

Уживамо у природи и у свему што нам она пружа, а пружа нам и глину, дрво, камен и могућност да се бавимо и вајараством. Користимо различите материјале и увек исту добру вољу и креативан дух за израду наших скулптура и употребних предмета.

Ту је и калиграфија која нам помаже да улепшамо свој рукопис вежбајући писање курзивних слова, брзописа и других постојећих писама, а понекад пустимо машти на вољу и тада измишљамо нека нова и своја слова.

Врло често и дизајнирамо: правимо плакате за школске предстве, ђачке журке или њима опомињемо на чување животне средине, смишљамо омоте за књиге и правимо разну амбалажу. Обавезно креирамо и нашу матурску и новогодишњу одећу, као и што естетски осмишљавамо простор како за посебне прилике тако и за свакодневни боравак.

 

       

     

   

 

   

 

   

 

Неизоставне су и мала школа стрипа и по која уметничка и документарна фотографија.

 

   

     

 

У духу оптимизма и размене лепих искустава врло често се дружимо и са ученицима других школа, као и са одељењем деце са посебним потребама на заједничким ликовним радионицима, где увек сазнамо нешто ново учећи и једни од других, успут сјајно се проведемо и, као најбитније, јачамо пријатељства!

Наши радови красе школу, наше домове и домове пријатeља ликовњака и врло су радо виђени на повременим дечијим изложбама.

  

 

 

 

 

 

 

ЛИКОВНА СЕКЦИЈА  ученика  од V до VIII  

 

 ''Када уметник жели да изврши стваралачки чин, не сме да преузима природу него мора да узме елементе природе и створи нови елемент''- Пол Гоген

    На ликовној секцији решили смо да своје уметничко стваралаштво окренемо потребама наше мале заједнице – школе и докажемо се као њени корисни чланови. Наша мисија је визуелно лепши живот у школи, као и емитовање наших ликовних остварења ван школе – заиста, радо се представљамо људима својим радовима!

     Често учествујемо на ликовним конкурсима, па нас понекад обрадује и по која награда, а изван свега нас обрадује то што се у тим приликама наши радови могу видети на дечијим изложбама и у неким другим градовима, а често буду одштампани и у каталозима или на календарима и тада се осећамо крунисaним, јер своје визуелне утиске можемо да поделимо са пуно, пуно људи.

    Наша “Стара школа“ је, иначе као галерија!  Радо стварамо радове за тематске изложбе и тако красимо хол наше школе, али и подсећамо и визуелно едукујемо остале ђаке, наше наставнике и друге конзументе нашег ликовног стваралаштва на значајне датуме и празнике као што су Симпозијум златарства МајданАрт, Дечија недеља, Дан просветних радника, Новогодишњи и божићни празници, затим Дан Светог Саве, Дан жена, Ускрс, Дан школе и обавезно ликовно обрадимо и  важне јубилеје.

    Радо сарађујемо са осталим секцијама, као што су информатичка и новинарска секција, тако да ђачки лист „Старошколац“ обилује нашим илустрацијама за текстове, као и неизоставном рубриком „Ђачка галерија“.

    Наше велико задовољство је и пријатељство са драмском секцијом. Не прође представа коју ми нисмо естетски уобличили! Уз много ентузијазма и маште, као и динамике и техничке спретности, израђујемо сценографије, позоришне експонате, одабирамо или правимо костиме и шминкамо наше другаре – глумце, а при том се фино забављамо док размењујемо глумачка и визуелна искуства и, поврх свега, активно дружимо.

 

   

   

  

     

     

   

Уживамо у сопственом окружењу утолико више јер се трудимо да га учинимо лепшим!