Пројекат: Одговорни родитељи, ученици и наставници креирају сигурно окружење и раде на превенцији насилног понашања

 

 

Циљ и Зашто?

- Упознавање наставника, ученика и родитеља о потребама и могућностима безбедног понашања у виртуелној школи

- Зато што ученици у виртуелној (онлајн) школи проводе много више времена у коришћењу дигиталних тенологија и онлајн окружењу него у редовној школи.

 

Коришћење дигиталних технологија

Добити

 

Ризици

 

Налажење информација

Откривање личних података

Комуникација (гугл учионица, зум и мит састанци, скајп, вибер,мејл...)

Могућност „хаковања“података

Забава (игрице, музика,филмови,спотови)

Лажно представљане

Развијање креативности

Непоузданост информација

Учење

Доступност непримерених садржаја (порнографија...)

Унапређивање наставе

Превише времена које се проводи за компјутером

Реализација наставе у специфичним околностима

Стварање зависности и асоцијалног понашања

 

Дигитално насиље

 

Утицај несигирног онлајн окружења на учење

- Најгора последица је да дете доживи стрес, велику непријатност и  одустане од коришћења дигиталних технологија чиме онемогућава комуникацију са школом и квалитетно учење.

- Да се ово не би догађало велика је улога наставника и родитеља у  доприносу сигурног онлајн окружења ученика

Допринос сигурном онлајн окружењу 
 

Наставник

- Критички мисли / селектује информације,процењује поузданост извора

- Проналази дигиталне материјале, познаје корисне сајтове, блогове, портале, платформе за учење

- Креира занимљиве сопствене ауторске садржаје користећи текст, аудио и видео запис

- Придржава се етичких принципа безбедног коришћења дигиталних садржаја

- Реагује на пријаве ученика и родитеља на појаве дигиталног насиља и спроводи процедуру, даје подршку

- Одржава сталан контакт са ученицима и подстиче ученике на рад

 

Родитељ

- Пратити  рад детета, подстицати  и  охрабривати

- Проверити  с  наставницима  које  канале користити  за међусобну  комуникацију  и  постоје  ли  правила  за  комуникацију

- Обратити  се наставнику, стручној служби школе за савет и подршку

- Упознати се са правилима школе о дигиталном насиљу

 

Ученици

- Похађање наставе  на  даљину  захтева  од  ученика  велику самодисциплину,  организацију  времена,  самосталност  у  раду, стрпљивост и упорност, знања о безбедном кретању кроз виртуелне садржаје и понашање на интернету.

- Ово су вештине које деца и млади немају још довољно развијене.

 

Потреба за правилима

- Досадашње искуство о реализације наставе на даљину указује на потребу  заједничких правила понашања свих нас, ученика, наставника и родитеља у виртуелној школи.

- Правила ћемо заједно дефинисати и врујемо да ћемо их поштовати.

 

 

        

Правила понашања у онлајн школи за:

-УЧЕНИКЕ

-НАСТАВНИКЕ

-РОДИТЕЉЕ

O ПРОЈЕКТУ

 

 

ПРАВИЛА ПОНАШАЊА У ОНЛАЈН ШKОЛИ

 

-ЗА УЧЕНИКЕ

- ЗА РОДИТЕЉЕ

-ЗА НАСТАВНИКЕ

 

ПРЕЗЕНТАЦИЈЕ: