повратак

 

Водитељ обука из програма  Школа без насиља Мирсада Топаловић одржала је консултативни састанак са Пројектним тимом, Тимом за заштиту ученика од насиља и представницима Савета родитеља , усмерен на реализацију планиране активности – Формирање и опремање САВЕТОВАЛИШТА ЗА РОДИТЕЉЕ кроз пројекат ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ.

Водитељка је на састанку презентовала нови пакет превентивних радионица у раду са родитељима из програма Школа без насиља.

Учесници састанка излистали су теме за саветодавни рад са родитељима у саветовалишту, утврдили ресурсе за њихово реализовање; договорили се о начину дизајнирања саветовалишта (простор, време рада, опрема..).

Оно што је важно нагласити јесте предлог плана рада саветовалишта, правила рада, начин обавештавања родитеља – корисника саветовалишта и осмишљавање евалуације рада саветовалишта.

 

Педагошко – психолошка служба, односно педагог Слободанка Златић и психолог Зорица Вељковић, с поносом можемо рећи, две кључне особе у спровођењу реализације планираних активности кроз пројекат ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ, израдиле су упитник за спровођење истраживања са родитељежима  о безбедности ученика у нашој школи, носиоцу пројекта, одрадиле анализу спроведеног истраживања и презентовале Наставничком већу. Истраживањем је обухваћено 95% родитеља од трећег до осмог разреда.

 

Оно чиме се можемо похвалити јесте учешће свих запослених у реализацији планираних активности. Ово истраживање спровеле су одељенске старешине, а потом резултате истраживања презентовали родитељима на родитељским састанцима, такође,  од трећег до осмог разреда.

 

Одељенске старешине организовале су и тематски сусрет са родитељима на тему ШТА ЈЕ ДАНАС БИЛО У ШКОЛИ. На овом састанку родитељима је презентован  Приручник за родитеље ШТА ЈЕ ДАНАС БИЛО У ШКОЛИ из програма  ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА, као и његова едукативна важност.

 

 

 

БЕЗБЕДНОСТ УЧЕНИКА У ШКОЛИ                    ШТА ЈЕ ДАНАС БИЛО У ШКОЛИ?
                                                            -АНКЕТА ЗА РОДИТЕЉЕ-
                               -ПРИРУЧНИК ЗА РОДИТЕЉЕ-

 

Од септембра месеца, када смо кренули у реализацију активности планираних пројектом ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ, у нашој школи, која је носилац пројекта, одржано је 16 родитељских састанака. Иако су родитељски састанци били учестали, прмећујемо, а и похваљујемо наше родитеље, присутност родитеља састанцима није се бројчано смањивала, него се повећала.

Задовољни смо степеном повећане сарадње родитеља и школе. Отварањем САВЕТОВАЛИШТА ЗА РОДИТЕЉЕ очекујемо да ћемо сви бити ЗАЈЕДНО НА ИСТОМ ПУТУ  како би њихова деца, а наши ученици образовали се и васпитали у сигурном и безбедном окружењу за децу.

 

   

 

 

Са појмом ЕЛЕКТРОНСКО НАСИЉЕ, облицима кроз које се манифестује и последицама , као и са конкретним препорукама како се могу нежељене појаве спречити  Гордана Шесто, наставник информатике је упознала  родитељи наше школе на родитељским састанцима од првог до четвртаог разреда.

Чланови Вршњачког тима, на ову тему, припремили су и поделили родитељима флајере, а едукативним материјалима у ППТ презентацији можете наћи и на овом сајту.

 

 

 

   

   

 

ИЗВЕШТАЈ

о одржаном родитељском састанку

 

НАЗИВ: Припрема деце за полазак у школу

МЕСТО ОДРЖАВАЊА: ОШ ''Велимир Маркићевић'' Мајданпек, хол школе

ДАТУМ ОДРЖАВАЊА:  26.маја 2011. у 17 часова

УЧЕСНИЦИ:  родитељи будућих ђака првака

 

ЦИЉ: -   да се родитељи упознају са свим оним што је потребно да њихово дете буде  

                што боље припремљено за школу

-          да се родитељи упознају са Саветовалиштем за родитеље

-          упознавање са додатном подршком за ученике (ИОП)

  

РЕАЛИЗОВАНЕ АКТИВНОСТИ

 

Родитељи су се  путем ППТ презентације упознали  са свим оним што је потребно да би дете било што боље припремљено за први разред.

Након тога родитељима је пуштена ППТ презентација Саветовалиште за родитеље. Родитељима је скренута пажња на начин рада Саветовалишта и потреби да се одазивају оваквим родитељским састанцима. Такође им је напоменуто да ће се наредне школске године реализовати теме везане за инклузивно образовање.

Родитељи нису  имали питања и коментаре.  Представљене су им учитељице које су биле присутне на родитељском састанку Драгана Арсић, Мирослава Павловић и Радојка Костић Србу  које ће водити први разред.

На крају родитељи су попунили упитник за родитеље будућих ђака првака како бисмо добили информацију о нашем раду, о томе шта очекују од школе, као и о темама које би оно волели да разговарамо. Све је то оком фотоапарата пропратио и наш учитељ Дејан Милојковић.

 

  ЗАКЉУЧАК

            Родитељи су се одазвали нашем позиву и велика већина је дошла на родитељски састанак. Састанак је протекао у пријатној атмосфери.

 

    Извештај поднеле

Зорица Вељковић, психолог

Слободанка Златић, педагог

      

 

   

 

 

АНАЛИЗА АНКЕТНОГ УПИТНИКА ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ЂАКА ПРВАКА

  

1.Молимо вас да нам наведете евентуалне недоумице или страхове или могуће проблеме везане за полазак Вашег детета у први разред:

 Родитељи су навели:

-          можда неће бити сконцентрисан да седи тако дуго миран али уз

      разговор ће то савладати

-          још увек није самостално страх од поласка и доласка у школу, учење итд.

-          Немам никаквих сугестија и примедби

-          Сматрам да нема недоумица и страхова с обзиром да је дете добро припремљену у предшколској установи

-          Нема страха

-          Немам недоумица и страха

-          Пут до школе, како ће се уклопити

   

 2. Да ли сте припремали ваше дете за полазак у први разред

 

  НЕ- одговорило је  2  родитеља                                                                        

 ДА- одговорило је  37 родитеља

  

Ако јесте, опишите нам  укратко како сте припремали ваше дете за полазак у први разред

 

Родитељи су припремали децу за полазак у школу:  

-да уради домаћи задатак на бреме, ако има песмицу за домаћи у вртићу, преслишавам га мада научи брзо и нема проблема са памћењем

- водила сам га у школу када сам га уписала

- рекли смо му да ће у школи пуно тога научити стећи нове другаре и да смо уз њега увек у добру и злу

- припремљено је делимично и у предшколском и разговор је постепено обављен са дететом

- припремљен је причом и обиласком школе показане су му учионице

- позитивним разговором, ослобађање страха и радним навикама као и другарством у школи

- превасходно разговором о свим питањима

- у предшколској установи

- кроз игру пошто је старија ћерка већ у школи и њој је много лакше да се припреми

- разговором доводим је често са собом и кроз учење са сестром

- да сам полазак није страшан и опасан, да тамо стиче нове другове и много тога науче

- кроз разговор и предшколску установу

- правила понашања у школи, предстојеће обавезе у вези задатака

- разговарамо стално о томе

- објаснила сам му

- савети и рад са дететом

- разговором како је школа место где се може пуно тога научити и играти да је то лепо и корисно

- разговарали смо о понашању, озбиљности, поштовању, дружењу и учењу

- припремила сам га за почетак да зна основно што треба да зна

- ишло је у предшколско а и радили смо кући са њом, вежбали објашњавали како је у школи

- разговором о предстојећим обавезама и лепом понашању, о домаћим задацима и слично

- сестра јој већ иде у школу па је упозната

 

 Наведите нам разлог или разлоге због чега сте се определили да Ваше дете буде ђак старе школе:

Родитељи су навели следеће разлоге:

-генерацијски се ишло у стару школу, близу нам је

- његова сестрица је ишла у стару школу

- свиђа ми се програм школе, изглед и учитељи који су толерантни и све је ту супер

- немам разлога за упис детета у стару школу

- првенствено зато што сам и ја као родитељ била ђак старе школе и веома сам задовољна

-Разлог што је сва породица ишла у стару школу

- старије дете је такође ученик старе школе и имамо добро искуство

- да буде успешан

- ја сам ишла овде и знам сигурно да је то најбоље за моје дете

- због програма и активности и зато што старија сестра иде у ову школу

- из тог разлога што је и старији брат ученик старе школе, задовољна сам његовим успехом и учитељицом и наставницима

- прво дете већ похађа наставу у старој школи

- већина другара из вртића је у старој школи

- разговор са родитељима чија деца већ иду у стару школу

- сматрамо да има добре учитеље

- ја сам ишао у исту

- сматрам да је боља, иначе и ја сам била ученик ове школе

-због активности у старој школи

-због поверења

-стара школа по мени има душу за разлику од нове

-зато што су у старој бољи наставници, учитељице и боља дисциплина

-због боље дисциплине и више њених другарица које су уписале ту

-зато што је и родитељ ишао у исту

-зато што је ту и старија сестра

-по препоруци

-зато што је то њен избор због другара из предшколског а и због правила понашања

-због сестара обе су ишле у стару школу

-засада је ово добра школа

-ближа него до нове школе

-програм и посвећеност

-окружење

-ја сам ђак ове школе, сматрам да се у вој школи више ради и више посвећује пажња

  

4.Која су ваша очекивања од школе као образовно-васпитне институције

-немам посебних очекивања, имам поверења у учитеље и наставнике да могу да науче дете за бољи живот

-да дете научи о свему

-да усмери децу на прави пут са знањем и без насиља

-очекујем да се сваком детету посвети иста пажња и да се деца не одвајају

-да из ове школе изађу пре свега васпитани

-да дете што лакше и разумније савлада сваки постављени задатак

-да уз помоћ родитеља створимо праве људе

-чување мог детета и нормалан рад са дететом

-квалитетније образовање

- моја очекивања су да буде управо то како се и зове образовно-васпитна установа

-да дете буде безбедно

-да ће доста добро дете да савлада

-имам поверења

-образовање

-да се дете научи основама које су предвиђене програмом и да понашање среди

-очекујем да пружи свој максимум ученицима

-сигурност и образовање детета

-да буде што више послушнија и да не заборавља шта је за домаћи

-добра школа и да буде добар ђак

-да буде добар ђак

-исто као и са првим дететом

-желим да сарађујемо и да је изведемо на прави пут

-да моје дете правилно усмерава кроз школовање

 

5. Да ли сматрате да је школи потребно Саветовалиште за родитеље ?

 

ДА=34

НЕ=5 ( родитељ најбоље познаје своје дете )

 

Образложите тврдњу:

-боља сарадња наставника и родитеља

-да и родитељи буду упућени у ситуацију

-то је потребно сваком родитељу

-да родитељи буду боље упознати са вим што се дешава

-у вези решавања насталих проблема

-наравно да поред деце треба и родитељи понешто да науче

-да ако неко дете има потешкоћа приликом рада нека сам родитељ прискочи у помоћ

-да је комуникација и размена мишљења јако битна

-па уколико има неки проблем да се саветује

-да би се решили лакши проблеми

-треба нам сарадња са учитељицама

-због евентуалних проблема

-због извесних проблема који могу настати у току школовања

-због комуникације између родитеља и учитеља

-због проблема које деца умеју да направе

 

 6.О којим темама бисте волели да разговарамо или организујемо радионицу на неком од будућих родитељских састанака:

 -о свему

-све што се тиче школе

-о свим везаним за развој и васпитање детета

-да буде што мање насиља на улици и у школи

-о деци, васпитању и учењу

-досада сам задовољана избором тема

-наравно и радионице али и о успеху и читавом раду детета

-све теме које су уско повезане са децом али и радом са њима

-о васпитању

-о једнакости и различитости деце ( социјални статус, брендирана одећа итд.. )

-о хигијени, наркоманији, деликвенцији

-зависи

-зависи од ситуације

-о томе кад дође време за то

-насиље

 

7.Ако бисте нешто желели да додате или нешто да нам поручите:

 -СРЕЋНО

-САМО НАПРЕД

-продужени боравак деце у школи

-СРЕЋНО У ШКОЛИ СА БУДУЋИМ ЂАЦИМА ПРВАЦИМА

-да будете фине

-немам примедби

-све похвале

-не тренутно

 

 

САВЕТОВАЛИШТЕ

 

ЕДУКАЦИЈЕ ЗА РОДИТЕЉЕ

ТЕМАТСКИ РОДИТЕЉСКИ САСТАНЦИ

 

 

 

ТЕМЕ: УМЕЋЕ РОДИТЕЉСТВА И СТИЛОВИ ВАСПИТАЊА

МЕСТО ОДРЖАВАЊА: ОШ ''Велимир Mаркићевић'' Мајданпек,Саветовалиште за  родитеље

ДАТУМ ОДРЖАВАЊА:   11. мај 2011. –  родитељи ученика других  разреда

                                     18. мај 2011. – родитељи ученика трећих разреда

                                     18. мај 2011.- родитељи ученика  IV-1 разреда

                                     19. мај 2011. – родитељи ученика IV-2 разреда

 

 ЦИЉЕВИ:

-       помоћи родитељима да схвате начине на које родитељство могу учинити лакшим и лепшим

-      Указати родитељима на најбоље начине комуникације са децом

-      Указати родитељима како различити васпитни стилови могу утицти  на развој дететове личности

 

ВОДИТЕЉИ: Слободанка Златић, педагог и Зорица Вељковић, психолог и учитељ Дејан Милојковић

 

     

            Водитељи су родитеље на почетку упознали са радом Саветовалишта за родитеље, зашто је оно оформљено, са којом намером и сврхом. Родитељима је наглашено да је ово једна уводна тема, која ће се обрадити теоријски, а ако буде интересовања на неком од следећих родитељских састанака обрадићемо ове теме и интерактивном методом обуке- радионицом.

 

            Родитељи су се путем ППТ презентације упознали са оним што је важно за успешно родитељство, као што је дисциплиновање деце, љубави као основном покретачу,важности породице и међусобном повезаношћу њених чланова, како показујемо љубав према детету,алтернативе у кажњавању деце, шта све подразумева добру комуникацију између чланова породице која је основ за успешно родитељство, како треба да активно слушамо дете применом ''ја порука'', како да најбоље разумемо друге и поставимо добар, разумљив и јасан захтев.

         У другом делу  родитељи су се путем ППТ презентације упознали са Стиловима васпитања. Родитељима су добили информацију како васпитни стилови утичу на целокупни дететов развој. Напоменуто је да постоје четири васпитна стила и како који стил доводи до формирања одређених карактеристика и особина код детета. Родитељима је на тај начин указано на важност породичног васпитања и да су они пресудни фактор од који зависи правилан развој детета.

 

           

 

ЗАКЉУЧАК

 

Иако се већина родитеља изјаснила да жели да присуствује оваквом родитељском састанку, веома мали број се одазвао позиву.  Присутни родитељи  су изразили жељу за организовањем још тематских родитељски састанака. Теме које су навели бие су везане углавном за безбедност ученика, насиље… Свака информација и савет могу бити од значаја за родитеље јер не постоји савршено родитељство.

 

   

Подносиоци извештаја

Зорица Вељковић, психолог

Слободанка Златић, педагог